Kamuda tasarruf verimlilik paketi yaklaşık 24 saat sonra açıklanacak.
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, paketi Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile birlikte açıklayacağını söyledi.
Bu paket nasıl bir paket olacak ben de sizler gibi heyecanla bekliyorum.
Vallahi hayatımız artık paketlere bağlı.
Bu ülkede ne zaman bir paket açıklansa içinden adeta “Nanik” yapan bir şarlatan çıkıyor…
Yeni paketle birlikte Devlet artık çok acil ve gerekli durumlar dışında yeni personel almayacakmış.
Sadece emekli olanların yeri doldurulacakmış.
Hımmm, yoksa insanlar zorla emekliliğe mi sevk edilecek?
Malumunuz bu ülkede emekli maaşıyla yaşamak günümüzde imkansız hale geldi.
Ya da atama bekleyenlere anca gidersin mi denecek?
***
Önce devlet birimleri kendi konforundan ödün vermeli.
Yani bir bakanın arkasında koruma araçları, özel kalem birimi ve danışmanlarının araçları, bakanın mensubu olduğu siyasi partinin bilmem ne belediyesi başkanları ve onların arabaları…
Bence bu ülkedeki görgüsüzlük diz boyu ve bu ülkedeki israf başka bir ülkede yoktur.
Zaten devleti yönetenler sadece kendi bünyelerinde tasarruf yapsalar bu ülke feraha kavuşur.
Aslında israfın temeline inmek gerekirse her şey eziklikle başlıyor.
Ezilmiş insan (kastettiğim fakirlik veya zenginlik değil) hasbelkader bir makam koltuğuna oturduğunda görgüsüzlükte tavan yapıyor.
O koltuğa oturdu ya, kendini bir halt zannediyor.
İstediğini elde edip iktidarın tadını çıkarma derdine düşüyor.
Başlıyor israfa…
Ulan oğlum kullandığın otomobilin yaktığı benzin parası dahi bizden çıkıyor ama sen saltanat derdindesin.
***
Lafı fazla uzatmaya gerek yok.
İsraf önlenecekse herkes kendi çöplüğünden başlamalı.
Sonra belediyeler, valilikler, kaymakamlıklar ve bunlara bağlı tüm birimlere sıra gelmeli.
İnsanları emekli ederek, atama bekleyenleri atamayarak sadece isyana vesile olunur.
Bir de devlet eliyle yapılan havalimanları, köprüler falan var.
Mesela Kocaeli’de bir havalimanı var.
İzmit şehir merkezine sadece 15 kilometre uzaklıkta.
Ama ne gittik, ne gördük.
Öyle duruyor ve kim bilir devlet bütçesinden ne kadar para emiyor.
***
Biraz hafızaları tazelemek gerekirse;
Havalimanı için 1994 yılında DLH tarafından ihalesi yapıldı.
İnşaatına 1995 yılında başlanıp 1999 yılında bitirildi.
17 Ağustos Gölcük depremi sebebiyle 11 sene gecikme yaşandı.
Yapıldıktan sonra atıl duran havalimanı haftanın 4 günü Ankara Esenboğa Uluslararası Havalimanına karşılıklı seferler düzenlenmeye başladı.
Anadolu Jet firması 10 Eylül 2014 tarihinden itibaren Cengiz Topel Havalimanı'na yaptığı uçuşları durdurdu.
5 Mayıs 2015 tarihinden itibaren Anadolu Jet firması Cumartesi ve Pazartesi hariç haftanın 5 günü Trabzon Havalimanına karşılıklı seferlere tekrar başladı.
21 Ağustos 2015 tarihinden itibaren hac dolayısıyla Suudi Arabistan'a gidecek çevre illerdeki hacı adayları için Türk Hava Yolları tarafından Medine'ye uçuşların başlaması planlansa da daha sonradan bu uçuşlar gerçekleşmedi.
10 Mart 2016 tarihinde ilk kez bir Umre kafilesi Türk Hava Yolları'nın uçağıyla Medine'ye uçuş gerçekleşti.
2018 yılı itibari ile haftanın 3 günü (Salı, Çarşamba ve Cuma) Trabzon'dan karşılıklı seferler devam etti.
2021 Kasım itibari ile Trabzon uçuşları durduruldu.
Düşünsenize bu kentten Ankara’ya karayolundan adeta ring seferler var ama kimse uçak kullanmıyor.
Çünkü ulaşıma cazip hale getirilmiyor, vatandaş teşvik edilmiyor.
Bu arada on 5 yıldır yolcusu olmayan Cengiz Topel Havalimanında 88 olan çalışan sayısı 101 oldu.
***
Yani atıl duran yatırımlarla milyonlar boş yere savruluyor.
Fizibilitesine bakılmadan havalimanları yapılıyor.
Sonra da kaderine terk ediliyor.
Uçuş yok, yolcu yok ama personel çok…
Ayrıca tasarruf yapılacaksamüteahhitlere para akışı durdurulmalı.
Hazine garantili ödemelerde tasarruf olmalı.
Bu arada haberlerde izledim, Ankara Valiliğinin 1 yıllık koruma hizmetinde kullanmak için 6 araç kiralanmış.
Yıllık bir aracın aylık ortalama kirası 37 bin liraya denk geliyormuş…
Acaba Kocaeli Valiliğinde durum nedir?
***
Bu arada başta CHP olmak üzere muhalefet partileri bu konuyla ilgili gerekli araştırmaları yapıp, uzmanlarıyla oturup incelemeli.
Sonra da açıklama yapmalı, önerilerini sunmalı.
Çünkü tasarruf dönüp dolaşıp bizim canımızı yakacak gibi…
Gibisi fazla mı dediniz???