ASELSAN ve TÜBİTAK'a FETÖ Operasyonu!
ASELSAN ve TÜBİTAK'a FETÖ Operasyonu!
İçeriği Görüntüle

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, karayolu taşımacılığı sektöründe yerli-yabancı faaliyetleri, denetimleri ve yaptırımları yeniden düzenleyen değişiklikleri yürürlüğe koydu. Düzenleme, hem kabotaj yasağı hem de idari para cezalarının uygulanışında önemli yenilikler getiriyor.

Başlıca değişiklikler

-Yabancı plakalı taşıtlara cabotaj yasağı: Türkiye sınırları içinde iki yer arasında (yurt içi noktalar arası) taşıma yasak. İhlale alt sınırın 50 katı idari para cezası uygulanacak. Geçiş belgesinin türüne uygunluğu ve zorunlu evrakın araçta bulundurulması zorunlu.
-Yetki belgeleri ve sözleşmeli taşıtlar: Yetki belgesi sahipleri, özmalın yanında doğrudan kiracı oldukları sözleşmeli araçları da kullanabilecek. Finansal kiralama ile edinilen araçlar, sözleşmeli taşıt oranı hesabına dâhil edilmeyecek.
-Sefer/bildirim süreleri: Havalimanı çıkışlı seferlerde bildirim süresi 1 saatten 2 saate çıkarıldı. Bazı başvuru ve bildirim süreleri 30 günden 3 aya uzatıldı.
-Para cezalarında “katlama” esası: Cezalar alt-üst sınır dikkate alınarak uygulanacak. Aynı taşıtın bir takvim yılında aynı ihlali 3. kez işlemesi hâlinde ceza bir kat artırılarak uygulanacak (tekrar eden kabahatte katlama).
-Uluslararası taşımalar: Yetki belgesi olmadan uluslararası taşımacılık yapılamayacak. Gerekli hâllerde özel izinle yabancı plakalı taşıtlara sınırlı yetki verilebilecek; geçiş belgesiz taşıma yapan yabancı araçlara yüksek para cezaları uygulanacak.

Düzenleme, piyasada eşit rekabet, belge disiplininin güçlendirilmesi ve tekrarlayan ihlallerin caydırılması hedefleriyle öne çıkıyor. Sektör paydaşlarının, yeni ceza kademeleri, bildirim süreleri ve belge şartlarına uyum için iç süreçlerini hızla güncellemesi gerekiyor.

Muhabir: Haber Merkezi